Georgiana Silk Shoes

Yaaay! Äntligen har jag beställt de skorna som jag har väntat så länge på ska komma in på lager igen. Från USA flyger mina skor nu över hit. Eller ja, alldeles snart i alla fall. Det är ett par skor i 1700-talsmodell. Kan ju tyckas onödigt. Och dyrt. Men jag älskar ju 1700-tal och kan inte låta bli. Dem ser väl ganska "vanliga" ut på bilderna, men det är dem inte. Dem är gjorda i silke som det är meningen att man ska färga, och jag köpte också ett par skospännen som man kan sätta på dem. Precis som på 1700-talet, hehe...
Det väntas ta ca 9 dagar innan jag får skorna. Exciiiited!!

Tittade nyss på ett avsnitt av Lark Rise to Candleford. En 1800-talsserie som jag upptäckte av en slump i somras när mamma slog på tvn när hon skulle föna håret eller nåt sånt. Har fallit helt för den. En vacker viktoriansk serie kan ju inte vara annat än supertoppen för ett 1700- och 1800-talsälskare!

alla bilder från www.american-duchess.com


LN

Kommentarer
Postat av: Karin

>Ja, åh jag älskar snusmumriken men den har jag inte ännu! :) Och mumin på äventyr, den svartvita, den tycker jag är superfin.

2011-10-06 @ 23:04:00
URL: http://oktoberfrosten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0