Tisdagste på en onsdag

Jaha, då var det lill-lördag. Och på lördagar äter man ju lördagsgodis. En bra anledning för mig och Hanna att äta just godis. Karamellkungen, yummie. Dricker te gör vi också. För Hanna och jag hänger aldrig på krogen.

Ok alltså, det där är inte sant för det gör vi. Men jag vet inte vad jag ska fylla mitt första jätteawkward inlägg med. Åt i alla fall stuvade makaroner idag för första gången på jättelänge. Typ två år.

Anyway, det jag skulle säga var att Hanna kom på idén åt mig häromdagen, att jag borde börja skriva blogg igen. Jag som faktiskt hade tänkte lite på det på sistone, tyckte ju att det var en relativt bra idé. Så det var så det blev. Nu ska vi bara se hur det här går...första inlägget gick ju nästan bra i alla fall.

Juste, Ellen heter jag. Förresten så diskuterade vi hur man stavar te. Alltså, det finns ju de som skriver the, och de som skriver té osv. Men man skriver väl ändå "te"? Varför göra det krångligare än det är? Typ "hej-jag-försöker-leka-engelsk-för-theet-kommer-ju-därifrån-after-all,-typ-som-scones" (även om biscuits är mer engelsk liksom), och så avslöjar man hur dålig man egentligen är på engelska eftersom te heter varken the eller té på engelska. Bara en tanke liksom.

/LN

(Skulle egentligen publicerats för typ...4 timmar sen. Men vi "glömde", aka hittade massa bilder på oss från 2007 och sådär som var roligare att slösa våran dyrbara tid på.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0